Twillo vă pune la dispoziție expertiza sa pentru servicii branding profesionale. Scopul acestora este dezvoltarea unui manual de identitate care să gestioneze regulile și principiile de comunicare grafică ale mărcii: paleta de culori, logo-ul și utilizarea acestuia, familia de fonturi, valorile companiei sau strategia vizuală pentru materiale imprimate, elementele de papetărie sau pentru prezența în mediul online.
Serviciile de branding oferă avantaje competitive afacerii dumneavoastră, acestea fiind liantul între companie și clienți, dar și un excelent instrument de marketing prin intermediul căruia vă putem ajuta să vă poziționați adecvat pe piață.
Totul de la logo până la un manual de identitate.
Servicii Branding.
Aspecte generale.
Branding-ul este procesul prin intermediul căruia creăm o percepție puternică, pozitivă și unitară a companiei, produselor sau serviciilor oferite, combinând diverse elemente structurale precum logo-ul, paleta cromatică, elementele de design și dispunerea acestora în layout-uri, definind misiunea și valorile mărcii și un stil de comunicare vizuală unitar și normat.
Branding-ul este despre succesul unei mărci prin identitatea unică a acesteia, propagată unitar și construită consistent în baza unei strategii și a unor reguli stilistice. Este de asemenea interacțiunea cu parteneri de afaceri sau clienți, intermediată prin angajați, prin servicii sau produse și prin materiale de marketing construite în jurul unei linii de design unitare, specifice brand-ului.
Serviciile de branding acoperă în totalitate prezența companiei în orice mediu, online sau offline, de la elementele de design ale unei cărți de vizită sau ale unui antet, până la elementele de signalistică ale sediilor sau flotei auto.

+ | Avantaje servicii branding Twillo
- toate serviciile într-un singur punct de acces, de la concept la livrabile
- două revizii gratuite pentru fiecare element inclus în manualul de identitate
- realizare manual și implementarea conceptelor grafice la toate nivelurile, de la semnătura de email, până la realizarea website-ului
- raport cost beneficiu favorabil
Cum procedăm?
1. Cunoașterea businessului, temelia acestuia
În mod paradoxal aspectul vizual al identității mărcii nu este primul lucru pe care ar trebui să-l abordați atunci când doriți să aveți un brand, dimpotrivă este cel din urmă. Un brand este ca o casă, ar trebui să fie construit pe o bază solidă.
Elementele vitale ale brandului
- Reperele pe care se sprijină: viziunea, misiunea și valorile.
- Numele, fără de care nu se poate genera logo-ul și identitatea
- Esența brandului constituită din vocea, tonul și personalitatea acestuia
- Mesajul extins din slogan, valori și filosofie de brand, ca stâlp al viitoarei identități de marcă
2. Evaluarea identității actuale
Brandingul este în cele din urmă o bună comunicare în raport cu publicul vizat. Ne asigurăm că rezultatul vizual se aliniază cu valorile mărcii și că reflectă personalitatea companiei. În primul rând pornim de la evaluarea în profunzime a identității actuale, iar procesul de branding începe cu o evaluare pentru a înțelege:
- starea actuală a identității
- cum ar putea fi creată sau modificată identitatea de marcă pentru a se alinia cu obiectivele de viitor
3. Analiza competiției
Construirea unei identități de marcă este în primul rând despre diferențiere. Brandingul trebuie să fie vizibil, relevant și unic, prin urmare este esențial să analizăm concurența și apoi cum să comparăm vizual marca în raport cu brandurile concurente.
Prin analiza comparativă putem obține informații valoroase în procesul de branding legate de diferite elemente din structura identității companiilor concurente.
Spre exemplu, se poate întâmpla să găsim aceeați cromatică la mărcile concurente, fapt care ne va aduce avantajul de a ne putea diferenția prin alegerea unei palete cromatice diferite. Sau putem observa că brandurile concurente gravitează în jurul acelorași abordări stilistice pentru materialele lor de marketing: imagini, iconuri, etc.
Vom putea astfel să generăm soluții vizuale unice care vor ieși rapid în evidență, în raport cu concurența.

4. Definirea identității vizuale
După analiza identității actuale și a concurenței este timpul definirii identității vizuale care va sta la baza brandului.
Designul poate fi incredibil de subiectiv, o persoană îl poate percepe complet diferit față de o alta. Prin urmare, pentru a obținie o linie de design adecvată, importantă este viziunea, ca numitor comun, generată de răspunurile oferite pentru următoarele întrebări:
- Care sunt trăsăturile cheie ale mărcii ce trebuie exprimate prin imagini?
- Ce tip de elemente vizuale comunică aceste trăsături?
- Ce percepție trebuie să aibă oamenii când intră în contact cu brandul?
Răspunsurile acestor întrebări, analiza anterioră a concurenței și a brandului vor genera linia principală de design a viitoarei identității vizuale a mărcii dumneavoastră.
5. Designul de logo
Brandingul este un sistem complex de design. Fiecare element îl influențează pe celălalt, însă punctul de start este designul logo-ului (siglei).
Un logo puternic surprinde esența mărcii, ajutându-vă să fiți rapid asociat unui serviciu sau unui produs. De asemenea crează o percepție asupra brandului în piață.
Designul de logo este nucleul dur al viitoarei mărci.
6. Alegerea paletei de culori. Cromatica.
Culoarea este un instrument excelent când vine vorba de diferențierea mărcii față de concurenți. Culoarea suscită emoții, asocieri sau crează impresii asupra serviciilor sau produselor brandului. O paletă de culori bună este curată, flexibilă și oferă suficiente opțiuni pentru a fi creativi în redactarea materialelor de branding.
Componența optimă a paletei de culori:
- o culoare principală
- două culori primare
- trei sau cinci culori complementare
- două culori de accent
7. Fonturile și regulile de utilizare ale acestora
Fiecare element de branding contribuie la un limbaj vizual coerent și, astfel, fiecare ar trebui să se completeze pe celălalt. Acest lucru este valabil și pentru tipografie, atât la nivelul fontului ales, cât și nivelul regulilor de spațiere ale literelor sau ale rândurilor unui text.
Fiecare etapă a designului are propriile provocări unice, dar tipografia poate fi dificilă într-un limbaj vizual, mai ales atunci când mărcile urmează tendințe care sunt în trend, dar devin rapid învechite sau par neoriginale, cum ar fi de exemplu fonturile serif versus non-serif.
8. Elemente de design și filosofia de utilizare a acestora
Nu în toate scenariile un brand are nevoie de elemente de design auxiliare bine definite. Sunt însă nenumărate situații când o marcă, pentru a păstra o abordare unitară, are nevoie de aceste fluxuri secundare: multinaționale, companii cu acoperire națională sau prezente în mai multe piețe sau locații și chiar companii mici, care înțeleg importanța
- Fotografia joacă un rol important în identitatea mărcii, de la imaginile produselor până la publicitate. Este important să existe linii directoare clare despre tipurile de imagini care sunt și care nu sunt adecvate
- Ilustrația are nevoie de un limbaj convingător și uniform, fără a permite folosirea de stiluri conflictuale
- Iconografia, ca formă de comunicare creativă, dar și practică, va fi definită și creată în acord cu stilul de design definit anterior
- Graficele de vizualizare a datelor (infographics), trebui să fie concepute pentru claritate și înțelegere, prin urmare, este importantă definirea unui stil specific mărcii, aflat în congruență cu celelalte principii de design implementate în manualul de identitate

9. Regulile și designul livrabilelor
Este fundamental ca o marcă să poată genera materiale de marketing dezvoltate în baza unei identități grafice unitare. Tocmai de aceea fiecare livrabil este construit având în vedere reguli simple și ușor de implementat de către orice echipă de marketing sau de către orice designer.
Manualul de identitate include linii directoare clare, ușor de urmat pentru fiecare parte a identității mărcii, inclusiv exemple și cazuri de utilizare pentru elemente tipărite, web, video și interactive (dacă este cazul). De asemenea include detalii practice, care să indice cât de multe informații sunt necesare pentru a ajuta designerii să reproducă cu succes identitatea mărcii în orice circumstanță.
Servicii Branding. Formular online.
Completați formularul pentru a ne oferi informațiile necesare dezvoltării adecvate a identității de marcă a companie dumneavoastră.
Soluții financiare
Servicii branding.
În concluzie ...
Identitatea de brand este o modalitate de a comunica, de a vă diferenția și de a crea o experiență care încurajează clienții sau partenerii de afaceri să colaboreze cu businessul dumneavoastră. Twillo dispune de expertiza și resursele necesare pentru realizarea de servicii de branding, de la logo și până la crearea unui manual de identitate și a livrabilelor aferente acestuia.
Suntem profesioniști, bazați-vă pe noi!