Descoperiți serviciile de realizare Brand Book (Manual de Identitate).
Definim stilul și vocea brandului dvs.
Brand Book-ul este soluția prin intermediul căreia creăm o percepție puternică, pozitivă și unitară a companiei, produselor sau serviciilor oferite, combinând diverse elemente structurale precum logo-ul, paleta cromatică, elementele de design și dispunerea acestora în layout-uri, definind astfel misiunea și valorile mărcii și un stil de comunicare vizuală unitar și normat.
Un brand book este despre succesul unei mărci prin identitatea unică a acesteia, propagată unitar și construită consistent în baza unei strategii și a unor reguli stilistice.
Un brand book este de asemenea interacțiunea cu parteneri de afaceri sau clienți, intermediată prin materiale de marketing construite în jurul unei linii de design unitare, specifice brand-ului.
Cum procedăm?
1. Cunoașterea businessului, temelia acestuia
Reperele pe care se sprijină: viziunea, misiunea și valorile.
Numele, fără de care nu se poate genera logo-ul și identitatea
Esența brandului, tonul și personalitatea acestuia
Mesajul extins din slogan, valori și filosofie de brand, ca stâlp al viitoarei identități de marcă
3. Analiza competiției
Construirea unei identități de marcă este în primul rând despre diferențiere. Brandingul trebuie să fie vizibil, relevant și unic, prin urmare este esențial să analizăm concurența. Prin analiza comparativă putem obține informații valoroase în procesul de branding legate de diferite elemente din structura identității companiilor concurente.
4. Definirea identității vizuale
După analiza identității actuale și a concurenței este timpul definirii identității vizuale care va sta la baza brand-ului.
Designul poate fi incredibil de subiectiv, o persoană îl poate percepe complet diferit față de o alta. Prin urmare, pentru a obținie o linie de design adecvată, importantă este viziunea și diferențierea.
5. Designul de logo
Brandingul este un sistem complex de design. Fiecare element îl influențează pe celălalt, însă punctul de start este designul logo-ului (siglei). Un logo puternic surprinde esența mărcii, ajutându-vă să fiți rapid asociat unui serviciu sau unui produs. De asemenea crează o percepție asupra brandului în piață. Designul de logo este nucleul dur al viitoarei mărci.
8. Regulile și designul livrabilelor
Este fundamental ca o marcă să poată genera materiale de marketing dezvoltate în baza unei identități grafice unitare. Tocmai de aceea fiecare livrabil este construit având în vedere reguli simple și ușor de implementat de către orice echipă de marketing sau de către orice designer.
7. Fonturile și regulile de utilizare ale acestora
Fiecare etapă a designului are propriile provocări unice, dar fonturile pot fi dificil de abordat într-un limbaj vizual, mai ales atunci când mărcile urmează tendințe care sunt în trend, dar devin rapid învechite sau par neoriginale, cum ar fi de exemplu fonturile serif versus non-serif.
6. Alegerea paletei de culori. Cromatica.
Culoarea este un instrument excelent când vine vorba de diferențierea mărcii față de concurenți. Culoarea suscită emoții, asocieri sau crează impresii asupra serviciilor sau produselor brandului. O paletă de culori bună este curată, flexibilă și oferă suficiente opțiuni pentru a fi creativi în redactarea materialelor de branding.
Câteva situații când aveți nevoie de Brand Book (Manual de Identitate)
Consistența brand-ului
Un manual de identitate asigură coerență în elementele vizuale ale brandului, de la logo la culori și fonturi.
Recunoaștere ușoară
Un design uniform și recurent ajută clienții să recunoască rapid brandul și să-l asocieze cu produsele sau serviciile acestuia.
Credibilitate și profesionalism
O identitate bine definită arată profesionalism și stabilește încredere în ochii clienților și partenerilor de afaceri.
Atracție vizuală
Elementele vizuale bine concepute pot atrage atenția publicului țintă și pot spori atractivitatea generală a brandului.
Diferențiere pe piață
Într-un mediu concurențial, un manual de identitate ajută la evidențierea brandului și la crearea unui loc distinct pe piață.
Orientare internă și externă
Un manual de identitate oferă claritate asupra modului în care angajații și colaboratorii ar trebui să utilizeze elementele brandului în diverse contexte.
Comunicare unitară
Furnizează reguli clare cu privire la tonul și stilul comunicării, asigurând mesaje unitare.
Eficiență în dezvoltarea de conținuturi
Furnizează un cadru de lucru pentru crearea rapidă și eficientă a noilor materiale de marketing sau publicitare.
Investiție Durabilă
Un manual de identitate este o investiție pe termen lung, asigurând consistența și relevanța brandului pe măsură ce acesta evoluează.